.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آغاز صید ماهیان سفید مولد دریای خزر
صید ماهیان مولد سفید با هدف تکثیر این گونه ارزشمند در رودخانه‌های شیلاتی مازندران آغاز شده است.
آغاز صید ماهیان سفید مولد دریای خزر

به گزارش شمال نیوز ، عیسی زارع سرپرست مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان شهید رجایی ساری گفت: گروه‌های شیلاتی در هشت رودخانه چشمه کیله، شیرود، ولی آباد تنکابن، سردآبرود چالوس، شازده بابلسر، چپکرود، لاریم جویبار و تجن ساری، صید ماهیان مولد سفید را آغاز کرده اند.

او با بیان اینکه صید ماهیان تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال آینده ادامه خواهد داشت، افزود: این ماهیان بعد از صید، استحصال تخم و لقاح اولیه به مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان شهید رجایی ساری منتقل می‌شوند.

عیسی زارع حفظ ذخایر ماهیان سفید دریای خزر را مهمترین هدف اجرای این طرح اعلام کرد و ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال ۶۰ میلیون قطعه بچه ماهی سفید یک گرمی تکثیر شوند.

سرپرست مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان شهید رجایی ساری گفت: بچه ماهیانی که با این روش تکثیر شده اند اوایل تیر ماه در ۳۳ رودخانه منتهی به دریای خزر خواهند شد.

ماهیان سفید، ماهیان رودکوچ هستند که اسفند ماه برای تخم ریزی از دریا به رودخانه‌ها مهاجرت می‌کنند اما آلودگی رودخانه‌ها و زیستگاه‌های طبیعی این گونه دریایی سبب شده است تا تکثیر طبیعی آنان با چالش همراه شود.

سرپرست مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان شهید رجایی ساری گفت: شیلات هزینه‌های زیادی را برای تکثیر ماهیان متقبل می‌شود که اگر شرایط برای تکثیر طبیعی مهیا بود دیگر نیازی به این هزینه نبود.

زارع با بیان اینکه اسفند و فروردین تنها زمان تخم ریزی ماهیان سفید است، از مردم خواست برای حفظ ماهیان دریایی از صید ماهیان مولد در فصل تخم ریزی خودداری کنند.

براساس بررسی‌های کارشناسی، ۱۰ درصد بچه ماهیان حاصل از تکثیر مصنوعی پس از رهاسازی زنده می‌مانند در حالی که این میزان در بچه ماهیان حاصل از تکثیر طبیعی بسیار بیشتر است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.107 seconds.